Afspeelmarker

Willytje65 schreef op 10.06.2017 om 10:01 uur

Ik heb een probleem ; de afspeelmarker loopt niet meer, daardoor blijft de marker in het storybord op de eerste foto staan, en loopt het beeld in de videomonitor in snakjes vooruit, ik heb al standaard waarden herstellen gedaan , maar het helpt niet.

Wat kan ik doen aub?

Ik werk met Foto Premium 2013 op mijn pc  Windows 10

Reacties

mi-bo schreef op 13.06.2017 om 16:44 uur

Hallo Willetje65,

Misschien staat hier de oplossing geven door vander Kaart

Uw Windows (8/10) echt opnieuw opstarten zou dit probleem moeten verhelpen. Let op dat hier gesproken wordt over echt OPNIEUW opstarten en niet alleen Windows Afsluiten.... en daarna weer aan zetten.

Controleer voordat u dit doet, hoe lang uw Windows al in totaal "aan staat" zonder onderbreking. Ga hiervoor binnen Windows naar Taakbeheer (CTRL-ALT-DEL en dan Taakbeheer kiezen of rechtsklik op de taakbalk onderin en dan Taakbeheer kiezen).
Binnen Taakbeheer klikt u linksonder op Meer details en dan gaat u naar het tabblad Prestaties. Hier ziet u links onderin "Tijd actief" staan. Wanneer dit vele vele uren zijn en veel langer dan dat u met de computer werkt, dan heeft u sinds die tijd al geen "Opnieuw opstarten" binnen Windows uitgevoerd, en wordt uw Windows als het ware steeds "vervuilder".
Voer daarom een Opnieuw opstarten uit via rechtsklik op het Windows-icoon linksonder (het vroegere Start-menu) binnen Windows en kies dan Afsluiten of afmelden en dan Opnieuw opstarten.

Wanneer opnieuw is opgestart, kunt u via Taakbeheer nogmaals controleren of de "Tijd actief" nu weer op 0:00 is begonnen.

-----

Controleer tevens of er nog Windows updates beschikbaar zijn, en geïnstalleerd dienen te worden.
Ga daarvoor binnen Windows 10 naar de Windows update, door in Windows Zoeken (Windows-toets+S) "Windows update" te tikken, en dan kiest u "Naar updates zoeken". In het venster wat nu verschijnt kijkt u wellicht eerst nog even bij "Geschiedenis van updates" om te kijken wanneer wat voor het laatst gedaan is.
Klik op "Naar updates zoeken" om te laten zoeken. Klik anders hier op "Nu opnieuw starten", want pas daarna worden de updates ook daadwerkelijk geïnstalleerd.
Na het opnieuw opstarten herhaalt u dit eventueel nogmaals, totdat alles geïnstalleerd is (sommige updates worden pas geïnstalleerd nadat een andere updates geïnstalleerd zijn).

----

Zet de Programmainstellingen binnen het MAGIX programma eventueel ook eens terug naar de standaardwaarden, wanneer bovenstaande nog niet geholpen heeft.

Ga hiervoor naar menu Bestand / Instellingen / Programma-instellingen terugzetten op standaardwaarden.

Opmerking: Hierdoor worden de door u gewijzigde Programma-instellingen ongedaan gemaakt. Wijzig die eventueel weer nadat de Programma-instellingen zijn teruggezet.

Willytje65 schreef op 14.06.2017 om 11:55 uur

Dank je wel voor de uitleg; ik ben blijven zoeken en gisteren heb ik het probleem kunnen oplossen. Ik heb een scan gemaakt met Malwere bytes anti malware, er waren 7 kleine bedreigingen en na het verwijderen ging het Magix programma opnieuw perfect

Voormalige gebruiker schreef op 15.06.2017 om 14:30 uur

Hallo Willy,

Bedankt, dat je de oplossing op dit forum hebt gezet, hier kunnen andere forumleden ook wat aan hebben.

Groet,

Rob