(Adobe CC) Lettertypes werken niet correct

Stardust98 schreef op 09.10.2022 om 18:41 uur

Hoi allemaal,

Ik heb zojuist Video Deluxe Premium 2023 gekocht en ik heb een probleem met letterypes. Verschillende lettertypes die ik gedownload heb (van bijv. Google Fonts) en alle fonts die ik heb gedownload via Adobe Creative Cloud werken niet. Ik kan de lettertypes selecteren en zien wanneer ik de tekst aan het bewerken ben:

Maar wanneer ik dan op het vinkje druk/terugga naar de normale preview verandert het in een sans serif font (volgens mij Arial:

Weet iemand wat ik hier tegen kan doen?

Reacties

Bol schreef op 10.10.2022 om 00:12 uur

Beste @Stardust98

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkaar, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

....alle fonts die ik heb gedownload via Adobe Creative Cloud werken niet...

Alle lettertypes van Adobe CC hebben een extensie *.oft (Open Type Fonts) en zullen daarom niet werken in Video Deluxe. Voor zover ik het weet, worden alleen lettertypes met de extensie *.ttf (TrueType Fonts) ondersteund. Zie deze link: Webzekere lettertypes.

Als u wilt weten welke lettertypes de Magix programma's ondersteund, stuur dan een mailtje naar: infoservice@magix.net en leg daar uw probleem voor.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

PS. zie: BELANGRIJK: Onderhoudswerkzaamheden en magix.info update!

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 10.10.2022 om 00:36 uur

Beste @Stardust98

Ik heb even voor u gegoogeld en heb de OFT lettertype Aileron kunnen downloaden en via lettertype-instellingen kunnen invoegen.

Dit lettertype kan ik nu via Titelbewerking / lettertype activeren en op het previewscherm zichtbaar maken.

Is dit wat u wilt bereiken?

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-