acvhd op harde schijf

egel schreef op 23.03.2010 om 23:20 uur
Ben MAGIX Video deluxe 16 Plus aan het proberen. Doel is ACVHD (afk. van JVC camcorder) monteren en op een media speler afspelen (ACRyanHD)
In deze vraag en antwoordrubriek wordt aangeraden een image te branden in iso. Echter die ISO geeft op de mediaspeler de melding: onhuist bestand. Iso speelt ook op de computer niet af omdat bestand niet herkend wordt. Hoe los ik dit op? 

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 24.03.2010 om 00:20 uur
 Hallo Egel,
Waarschijnlijk gaat het om AVCHD?
Inderdaad is het een goede optie om een ISO image te "branden"  op een harde schijf. Je kunt ook je film in Video de Luxe exporteren naar MP4 (1920x1080) en via je mediaplayer op je fullHD-TV afspelen. De kwaliteit is in beide gevallen prima.
Voormalige gebruiker schreef op 25.03.2010 om 14:19 uur
Hallo Egel,
Dat is jammer en strijdig met de ervaring van een videoclub-vriend die mij toevertrouwde dat hij nauwelijk verschil ziet tussen de iso-image en een mpg4-bestand. Ik ken jouw mediaspeler niet (hoewel hij wel als goed bekend staat).
Daarom raad ik je aan even naar www.dvscene.nl te gaan voor een uitgebreide test van mediaspelers. Volgens mij is jouw speler daarbij. Ook vind je op voornoemde site veel informatie over codecs etc.
Verder zal ik mijn videovriend vragen op welke manier (bitrate-instelling etc.) hij de iso-image en het mpg4-bestand fabriceert en afspeelt.
Maar dat kan wel een paar dagen duren voordat ik hem spreek.
Groeten.
Voormalige gebruiker schreef op 29.03.2010 om 11:35 uur
Hallo Egel,
De beloofde, aanvullende info: mijn videocompaan werkt ook met Video de Luxe 16 Premium, de Western Digital HDTV-mediaplayer en een Sony Bravia full HD TV.
Voor het exporteren naar MP4 gebruikt hij de standaarinstellingen van Magix:
MPEG4 H.264. Bij de geavanceerde videoinstellingen kiest hij bij AVC preset voor Bluray. Met zijn neus op het beeldscherm ziet ie nauwelijks verschil tussen Image
en Bluray.
Ik hoop dat je hiermee je eigen instellingen kunt controleren en ook met MP4 tot een goed resultaat kunt komen. Succes.