Activeren mpeg4 codec

David_W schreef op 18.02.2024 om 12:44 uur

ik heb naar Windows 11 geupgraded. Nu vraagt Magix Pro15 naar de Codec voor mpeg4. Ook als ik als administrator het [programma start blijf ik een foutmelding kijgen. Heb Magix X15 verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar het probleem blijft zich voordoen. Ik heb versienummer 21.0.1.205.

Reacties

Bol schreef op 18.02.2024 om 13:19 uur

@David_W

Hallo David,

Probeer eerst eens het volgende:

Optie -1-

Optie -2-

  • ga naar: Hulp / Programma deactiveren
  • start Pro X15 op en meldt u opnieuw aan

Wat is de specificatie van u computer:

  • Welke processor
  • Welke videokaart
  • hoeveel Ram geheugen

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

David_W schreef op 18.02.2024 om 13:37 uur

ik heb een I7 8750 processor, een NVIDIA GTX 1050Ti videokaart en 16 GB ram geheugen.

David_W schreef op 18.02.2024 om 13:44 uur

beide suggesties hebben overigens niet geholpen. Ik krijg nog steeds deze mededeling: De activering van de MPEG4 Codec is mislukt.

Bol schreef op 18.02.2024 om 14:21 uur

@David_W

Hallo David,

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 18.02.2024, 14:23, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

David_W schreef op 18.02.2024 om 15:05 uur

Beste Rob,

 

bedankt voor het meedenken. Alles gedaan wat je aanbevolen hebt. Ik krijg echter nog steeds dezelfde foutmelding. Heb dus ook alle mappen verwijderd en de nieuwe driver voor GeForce geinstalleerd.

David_W schreef op 23.02.2024 om 12:05 uur

Voor andere gebruikers die het probleem met de codec activering hebben: deze oplossing heeft bij mij uiteindelijk gewerkt:

Het probleem lijkt te maken te hebben met een defecte registersleutel. De oplossing vereist het verwijderen van de defecte registersleutel. Laat alle Magix-programma's gesloten. Gebruik hiervoor het volgende programma:

Registrar Home V8

Mit Hilfe des oben genannten Tool löschen Sie nun folgende Einträge :

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\Magix\H264Basic_Codes

Computer\HKEY_CLASSES_ROOT\Wow6432Node\CLSID\{​​7DC6E619-5C35-4371-9D2A-9CF021CB55D1}​​

 

EN:

Verwijder Pro X15 eens op deze manier:

Klik HIER, om de "Microsoft FixIT Tool" te downloaden.

Open Microsoft FixIt en selecteer "Volgende"

Klik nu op "Verwijderen".

Selecteer de optie "MAGIX Video Pro X15" en klik op "Volgende".

Belangrijk: Als er in de lijst meer entry's met "Magix Video Pro X" of "Magix Video Pro X Update" voorkomen, laat dan de tool meerdere keren na elkaar werken tot alle Magix Pro X15-entry's weg zijn.

Verwijder vervolgens de volgende mappen op de paden:

C:\ProgramData\MAGIX\Video_Pro_X8

C:\Gebruiker\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\MAGIX\Video_Pro_X8

C:\ProgramData\MAGIX\Video_Pro_X9

C:\Gebruiker\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\MAGIX\Video_Pro_X9

C:\ProgramData\MAGIX\Video_Pro_X10

C:\Gebruiker\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\MAGIX\Video_Pro_X10

C:\ProgramData\MAGIX\Video_Pro_X11

C:\Gebruiker\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\MAGIX\Video_Pro_X11

C:\ProgramData\MAGIX\Video_Pro_X12

C:\Gebruiker\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\MAGIX\Video_Pro_X12

C:\ProgramData\MAGIX\Video_Pro_X13

C:\Gebruiker\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\MAGIX\Video_Pro_X13

C:\ProgramData\MAGIX\Video_Pro_X14

C:\Gebruiker\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\MAGIX\Video_Pro_X14

C:\ProgramData\MAGIX\Video_Pro_X15

C:\Gebruiker\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\MAGIX\Video_Pro_X15

Als u de mappen niet ziet, moet u eerst verborgen mappen weergeven. Zie dan: Verborgen bestanden zichtbaar maken in Windows 10 | 11 (magix.info)

Wanneer alles op deze manier goed is verwijderd, installeer dan Pro X15 opnieuw. Zie: Waar kan ik mijn serienummer en het installatieprogramma vinden? (magix.info)

Bol schreef op 23.02.2024 om 12:58 uur

@David_W

Hallo David,

Het doet mij deugd om via het forum en een persoonlijk bericht te vernemen, dat uw probleem is opgelost. Bedankt👍voor uw terugkoppelingen.

Met vriendelijk groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

David_W schreef op 23.02.2024 om 13:16 uur

Oplossingen zijn overigens aangedragen door Rob en daar Magix support.