Activeren MPEG-4Codec

gerendal schreef op 17.03.2021 om 12:51 uur

Het lukt mij niet om MPEG-4Codec te activeren in Video Easy 6. Ook niet als " uitvoeren als administrator"

Programma ook reeds verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Mijn PC: Windows 10 Home, 64-Bit
- Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU @ 3.40GHz
- 16271 MB) Werkgeheugen

Hopelijk kunt u mij verder helpen.

Groet

Niek

Reacties

mi-bo schreef op 17.03.2021 om 13:12 uur

@gerendal

Beste Niek,

Als MAGIX Video Easy 6 wordt opgestart voor de eerste keer en de Pc/laptop is online wordt automatisch de vraag gesteld om Mp4 code te activeren.

blijf gezond

M.vr.gr

Michael

gerendal schreef op 17.03.2021 om 13:45 uur

Klopt Michael, maar de vraag beantwoord ik uiteraard met Ja, maar krijg daarna het antwoord dat het activeren is mislukt.

mi-bo schreef op 17.03.2021 om 14:03 uur

@gerendal

Beste Niek

Wat is het resultaat als er met Administrator wordt opgestart.

En de Mpeg4 Codec voor € 4.99. dat hoef helemaal niet te worden gebruikt in MAGIX Video Easy 6

Sc6

M.vr.gr

Michael

 

gerendal schreef op 17.03.2021 om 14:32 uur

Hoi Michael

Hetzelfde resultaat met Administrator. Klopt de code wordt gratis ter beschikking gesteld maar, jammer..

Groet

Niek

mi-bo schreef op 17.03.2021 om 14:37 uur

@gerendal

Beste Niek.

Heeft U via hulp online actualiseren gekeken of er een download update is voor MAGIX Video Easy 6.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 17.03.2021 om 14:40 uur

@gerendal

Hallo Niek,

Voor zover ik het als moderator kan beoordelen, wordt Video Easy 6 niet meer ondersteund door Magix Duitsland (uit het assortiment), dit zou wel eens de rede kunnen zijn, dat na herinstallatie u de Mpeg-4 code niet meer kan activeren. Er wordt nu Video deluxe als alternatief aangeboden.

Omdat dit forum voor en door Magix gebruikers is, kunnen wij u helaas niet verder helpen. U moet hiervoor contact opnemen met Magix Support [klik hier].

Succes, Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. aanvullingen en correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 17.03.2021, 14:43, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bise schreef op 17.03.2021 om 16:10 uur

Beste Niek,

Ligt het nu aan mij dat ik er niets meer van begrijp? Erg verwarrend allemaal!

Toch maar succes gewenst.

Mvg,

Cees

Bol schreef op 17.03.2021 om 17:12 uur

@gerendal, @Bise,

Hallo Niek en Cees,

Mijn mening is gebasseerd op een uitspraak van een contactpersoon, die freelance werkt voor Magix. Daarom adviseer ik u ook om contact op te nemen met Magix Support. Alleen zij kunnen u het verlossend antwoord geven. Wij als moderatoren c.q. forumleden kunnen dat niet!!!

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

gerendal schreef op 17.03.2021 om 17:23 uur

Beste

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb het programma vorig jaar gekocht, dan is het toch te geke dat het nu niet meer ondersteund zal worden.?!

Groetjes

Niek

Bol schreef op 17.03.2021 om 17:30 uur

@gerendal

Hallo Niek,

Vanavond ga ik Video Easy 6 van mijn PC verwijderen en weer installeren. Ik laat u weten, wat mijn ervaringen zijn.

Groet, Rob

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 17.03.2021 om 17:57 uur

@gerendal

Beste Niek,

om 14.37 uur gevraagd of U via hulp online actualiseren nog heeft gekeken of er een download update is

De laatste versie is

Nu kunt U het zelf controleren ook U dit ook heeft, gezien ik zonder problemen Mp4 bestanden kan importeren zoals U heeft kunnen zien om 13.12 uur

hier een kleine promo wat allemaal mogelijk is met MAGIX Video Easy 6

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7487881/

Sc6

M.vr.gr

Michael

 

Ps:

kleine toevoeging MOV bestanden kunnen niet worden geïmporteerd

Bise schreef op 17.03.2021 om 18:33 uur

Beste, Niek,

Om 13.12 uur staat helemaal niet dat: ik kan zonder problemen mp4 importeren!!!! Verwarring ten top. Mijn advies: wacht het antwoord af van moderator Bol.

Mvg,

Cees

Bol schreef op 17.03.2021 om 18:35 uur

@gerendal

Hallo Niek,

....Ik heb het programma vorig jaar gekocht, dan is het toch te gekke dat het nu niet meer ondersteund zal worden.?!

Magix ondersteunt haar programma's voor één jaar na aankoop voor technische vragen. Na het uitbrengen van een Magix programma wordt deze voor slechts één jaar ondersteund met updates / patches.

Bij mij doet Magix Video Easy 6.0 het op mijn werk PC ook nog steeds naar behoren. Maar nu de hamvraag, wat is het resultaat als Magix Video Easy 6.0 wordt verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ik waag het er maar op. Ik gebruik dit programma toch niet meer. Een hele goede vervanger voor Magix Video Easy 6.0 is Video deluxe 2021 (standaard). Als moderator heb ik het vermoeden, dat wanneer Red U Video weer beschikbaar is, deze hiermee wordt uitgerust.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 17.03.2021, 18:42, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 17.03.2021 om 19:29 uur

Hallo Niek,

Ik heb zojuist, Magix Video Easy verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Dit zijn mijn bevindingen:

  • via Mijn account / Mijn producten heb ik videoeasy6_dlm.exe gedownload
  • Magix Video Easy 6.0 versie 6.0.0.47 geïnstalleerd
  • Opgestart en een .MTS bestand op de tijdlijn gezet.
  • Er was wel beeld maar geen audio
  • Daarna heb ik het programma via Hulp / online actualiseren gedaan naar de versie: 6.0.2.134
  • Na het opnieuw opstarten heb ik hetzelfde .MTS bestand op de tijdlijn gezet en nu had beeld en audio

Conclusie: Magix Video Easy zou het bij u ook probleemloos moeten werken.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 17.03.2021, 19:30, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

gerendal schreef op 17.03.2021 om 19:59 uur

Beste Rob

Bedankt ga het weer proberen, maar nu op een laptop, je hoort van mij.

Groet

Niek

gerendal schreef op 18.03.2021 om 15:49 uur

Beste Rob.

Het kan nog gekker, op mijn laptop gaat bijna alles goed, activatie etc , alleen mis ik hier het geluid.

Wat doe ik nu fout op mijn PC, of staat hier iets verkeerd. Beveiliging heb ik al uitgeschakeld, firewall etc.

Bol schreef op 18.03.2021 om 18:31 uur

@gerendal

Hallo Niek,

Hebt u het ook geactualiseerd naar de laatste versie?

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 18.03.2021, 21:05, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

gerendal schreef op 18.03.2021 om 20:13 uur

Ja, maar daar gaat iets mis ondanks dat het programma Video Easy tijdens het installeren van de upgrade stopt krijg ik een melding dat er nog twee programmaonderdelen van Video Easy geopend zijn. Deze moeten eerst gesloten worden en dan gaat upgrade verder. Maar in Taakbeheer zie ik geen geopende Video Easy..

mi-bo schreef op 18.03.2021 om 20:49 uur

@gerendal

Beste Niels.

U kunt het beste alles wat met MAGIX Video Easy 6 te maken heeft,via deze link verwijderen

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/17588/fix-problems-that-block-programs-from-being-installed-or-removed

En dan weer opnieuw installeren,daarna via hulp online actualiseren.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 18.03.2021 om 21:03 uur

@gerendal

Hallo Niek,

Het bovenstaande antwoord was ik aan het schrijven, maar ik zag dat iemand mij al voor was. Eenmaal is voldoenden. Ik verneem wel van u of u er nu wel uitkomt. Om weer audio te hebben, moet u echt de laatste update geïnstalleerd hebben anders werkt het niet. Ik verneem wel van u.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

gerendal schreef op 18.03.2021 om 21:56 uur

Beiden bedankt, ik zal het advies van jullie opvolgen en jullie horen wederom van mij.

Bedankt

Niek

gerendal schreef op 19.03.2021 om 18:26 uur

Het is opgelost, via de professionele hulp van Magix. De fout zat in het register en wel in: HKEY_CLASSES_ROOT\Wow6432Node\CLSID\{7DC6E619-5C35-4371-9D2A-9CF021CB55D1}.

Deze moeten verwijderen, Video Easy verwijderd, PC opnieuw opgestart, Video Easy opnieuw geïnstalleerd

en alles ging zoals het hoort. Dus opgelost.

Jullie allemaal nog bedankt voor de hulp en een fijn weekend.

Groet

Niek


 

Bol schreef op 19.03.2021 om 18:35 uur

@gerendal

Hallo Niek,

Bedankt 👍voor uw terugkoppeling. Fijn om te lezen, dat uw probleem door Magix Support is opgelost. Het zat dieper dan ik had vermoed.

Fijn weekend, Rob

PS. als moderator heb ik uw antwoord als oplossing aangemerkt.

aanvulling 19-03-2021 om 19:09 uur.

Als moderator van dit forum, zal ik nooit het advies geven om via het register-editor iets te wijzigen. Tenzij ik zeker weet wat ik doe.

Laatst gewijzigd door Bol op 19.03.2021, 19:09, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 19.03.2021 om 18:52 uur

@gerendal

Beste Niek.

Dit is een positief bericht.

Fijn dat het is opgelost.

Een vraag:

de oplossing is die tot stand gekomen Via systeemcheck.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product

Blijf gezond.

M.vr.gr

Michael