Activatie lukt niet

martin-vanleeuwen schreef op 21.11.2017 om 17:01 uur

Nog steeds geen oplossing en krijg geen enkel antwoord van Magix meer….en ik begin een beetje mn geduld te verliezen…en spijt te krijgen van mn aankoop van MusicMaker 2018
Graag aandacht voor alle onderstaande correspondentie…en een stappenplan ter oplossing. Heeft iemand een idee?

P.s. De-installeren en opnieuw installeren al eens geprobeerd.

Kort samengevat: Registratie is geregeld heb een werkend programma en alle gratis content... maar het programma is blijft niet geactiveerd staan in mijn account!

Martin van Leeuwen

Correspondentie (ingekort en zonder serienummers):

-----------------------------------------------------------------------------

Van: Martin van Leeuwen [mailto:mvl@quicknet.nl] 
Verzonden: dinsdag 7 november 2017 14:20
Aan: 'MAGIX Sales Department'
Onderwerp: RE: [Ticket#2017103017005849] activeringsproblemen Help!!

Beste lezer,

Dit wordt  steeds raarder verhaal.
Ik had nl eerst de gratis versie uitgeprobeerd…en daarna verwijderd van schijf volgens instructies.
Daarna de versie: “musicmaker2018premium_dlm.exe”  besteld betaald en gedownload. Die vervolgens geregistreerd én alle gratis content ontvangen….Alleen de activering lukte niet.

Zelfs deze versie nog eens opnieuw verwijderd en opnieuw erop gezet…maar activering lukt niet en krijg de melding “U bezit reeds alle inhoud van dit serienummer, U kunt deze in de Store downloaden”. 

En nu zegt u dat ik de gratis versie heb? Hoe kan dit dan…????

En wat is nu de oplossing zonder dat ik alle content weer verlies? 

Kunt u wat duidelijker zijn en dat we nu eens tot een echte oplossing komen?

-----------------------------------------------------------------------------

MAGIX Sales Department [mailto:sales@magix.net] 
Verzonden: dinsdag 7 november 2017 11:12
Aan: mvl@quicknet.nl
Onderwerp: Re: [Ticket#2017103017005849] activeringsproblemen Help!!

Geachte aanvrager,

Bedankt voor uw reactie.

Uw screenshots geven de gratis versie van MAGIX Music Maker weer ->
  
Music Maker (25) ( NL | Kostenlose Promo )     
________________________________________
          27.10.2017 - 14:47        
                

Onderstaand kunt u de gegevens van het volwaardige product vinden, dat ook door u bij MAGIX is geregistreerd ->
  
Music Maker Premium Edition (2018) ( NL | Produkt )     
________________________________________


Met vriendelijke groeten
Kristina de Visser

----------------------------------------------------------------------------


06.11.2017 10:00 - Martin van Leeuwen schrieb: 
Beste Lezer,
En nu het vervolg?
Met vriendelijke groet,
Martin van Leeuwen
  
Van: MAGIX Sales Department [mailto:sales@magix.net]
Verzonden: donderdag 2 november 2017 09:25
Aan: mvl@quicknet.nl
Onderwerp: Re: [Ticket#2017103017005849] activeringsproblemen Help!!
 
Geachte aanvrager,

Bedankt voor uw reactie.

Uw versie 25.1.1.67 is de meest actuele versie van het programma.


Met vriendelijke groeten
Kristina de Visser

----------------------------------------------------------------------------
02.11.2017 09:02 - Martin van Leeuwen schrieb: 
Geachte Lezer, Mevr. De Visser
Dit had ik al gedaan en het programma is up-to-date…geen verder actualiseringen meer. Ook daarna nog geprobeerd… de extra content en inhoud heb ik zoals eerder ook aangegeven al gekregen.
Alleen zie ik nergens op de site (mijn account, zie vorige meegestuurde schermprints) noch in het programma dat ie daadwerkelijk is geactiveerd (zie nu ook schermprints programma)
En druk ik op activeren geeft ie een foutmelding van dat ik alle content al heb. Maar ik vind die activering dus niet terug bij mn account.
 
Ps Ik heb het zelfs wel eens geprobeerd door alles compleet te verwijderen, content te verwijderen en opnieuw te installeren. Zelfde resultaat.
 
Graag een goede oplossing.
Met vriendelijke groet.
M. van Leeuwen
 ---------------------------------------------------------------------------- 
Van: MAGIX Sales Department [mailto:sales@magix.net]
Verzonden: donderdag 2 november 2017 08:12
Aan: mvl@quicknet.nl
Onderwerp: Re: [Ticket#2017103017005849] activeringsproblemen Help!!
 
Geachte aanvrager,

Bedankt voor uw reactie.

Ga voor de zekerheid nog eens in het programma naar het tab HULP. Kies 'online actualiseren'. Start het programma daarna opnieuw. Ga vervolgens nog eens naar het tab HULP en controleer of 'extra content/inhoud downloaden' te benaderen is...


Met vriendelijke groeten
Kristina de Visser

----------------------------------------------------------------------------


01.11.2017 10:20 - Martin van Leeuwen schrieb: 
Beste lezer….
Zie bijgevoegde plaatjes… daarop kunt u zien dat music studio wel goed is geactiveerd maar musicmaker niet.
Het programma werkt wel goed en ik heb de inhoud wel ontvangen en e.e.a. is geregistreerd…  maar dus nog steeds niet geactiveerd????
Met vriendelijke groet,
Martin van Leeuwen
  ----------------------------------------------------------------------------
Van: MAGIX Sales Department [mailto:sales@magix.net]
Verzonden: woensdag 1 november 2017 09:38
Aan: mvl@quicknet.nl
Onderwerp: Re: [Ticket#2017103017005849] activeringsproblemen Help!!
 
Geachte aanvrager,

Bedankt voor uw reactie.

Volgens onze (onderstaande) gegevens is de activatie inmiddels succesvol uitgevoerd. Mocht dit niet juist zijn, graag een korte reactie terug ->

----------------------------------------------------------------------------
  
P3-serienummer
Produkt:    Music Maker Premium Edition (2018) (NL)     
Installationspaket:    http://dl03.magix.net/musicmaker2018premium_dlm.exe
 
Handbuch:    http://dl03.magix.net/handboek_musicmaker2018_nl.pdf
 
Anzahl der Lizenzen:    2     
           
  
Met vriendelijke groeten
Kristina de Visser

MAGIX Software GmbH 
Borsigstr. 24
32312 Lübbecke
GERMANY

----------------------------------------------------------------------------
30.10.2017 13:41 - Martin van Leeuwen schrieb: 
Beste lezer,
 
Ondanks alle tips die ik heb kunnen vinden op support (ook opstarten als administartor enz enz.) 
Krijg ik mij pas aangeschafte Music Maker Premium Edition maar niet geactiveerd..
Vanuit het pakket krijg ik de foutmelding: U bezit reeds alle inhoud van dit serienummer, U kunt deze in de Store downloaden. (Dat klopt maar activeren doet ie niet)
Ik kan ook geen activeringscode gegenereerd krijgen via Mijn account, dan zegt ie u kunt momenteel niet activeren…maar dit blijft al dagen zo
 
Mijn registratie is:
 
Music Maker Premium Edition
P3-serienummer
 
Kunt u mij hiermee helpen? Ik wil m hoe dan ook graag activeren
 
Met vriendelijke groet,
Martin van Leeuwen

Reacties

mi-bo schreef op 22.11.2017 om 09:43 uur

Martin,

Een vervelend verhaal.

Misschien met meedenken komen we tot een oplossing

Ga links onderin bureaublad naar vergroot glas( zoeken in Windows ) type hier C:\ProgramData\MAGIX\

Dan zal U in een vrij gekomen scherm.MMPremEdition zien staan en misschien nog een MMM programma open deze map( en ) en verwijderd alles wat hier zichtbaar is,

Ga ook naar Configuratiescherm, mijn programma's en verwijderd alles wat met MMM te maken heeft.

Ga ook naar https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/ inloggen, mijn producten en hier MMM2018 prem Uncheck doen

Dit is ook nog een optie voor Cleaning

MXClean.exe ( MAGIX product )

sluit Pc af start weer op en installeer via deze link

 http://dl03.magix.net/musicmaker2018premium_dlm.exe dit is een trial versie als alles is uitgepakt en geïnstalleerd, komt op Uw bureaublad het MMM icoon, klik deze open en ga het product registreren.

Daarna via hulp online actualiseren, daarna extra programma installeren

succes,

Groeten

Michael

 

 

martin-vanleeuwen schreef op 22.11.2017 om 13:38 uur

Beste Michael bedankt voor je reactie.

Ik heb al eens eerder de deinstall en reinstal truc uitgehaald... en ben zelfs bereid m nog eens te doen volgens jouw stappenplan... maar voor ik dat ga uitproberen wil ik wel weten hoe ik die uncheck doe voor MMM2018

Ik zie deze optie nl nergens staan bij mijn account .. zelfs geen vink-optie.

mi-bo schreef op 22.11.2017 om 14:10 uur

Martin,

Dit gaat in Uw geval niet.

Maar het volgende wel,

Ga ook naar https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/ inloggen, scrol geheel naar beneden,Product registreren,klik hierop,, vul al Uw gegevens in,doorgaan met registratie,vul hier serienummer, en plaats van aankoop, dan staat Uw product geregistreerd,daarna weer via

http://dl03.magix.net/musicmaker2018premium_dlm.exe installeren.

Groeten

Michael

martin-vanleeuwen schreef op 22.11.2017 om 15:55 uur

Helaas

Bij die registratie geeft ie een foutmelding Serienummer reeds in gebruik. Wat logisch is want ik heb mn product allang geregistreerd onder mijn naam

martin-vanleeuwen schreef op 22.11.2017 om 18:09 uur

Inmiddels opgehelderd m.b.v. Michael Mi-Bo... Dank daarvoor

Het blijkt zo te zijn dat MusicMaker-2018 Premium alleen geregistreerd wordt. en niet geactiveerd hoeft te worden (wat ik wel dacht omdat andere MAGIX producten dat wel behoeven) Alles werkte ook gewoon dus daar lag het niet aan. Andere programma's zoals Music Studio moeten wel geactiveerd worden. (zie bijgevoegd plaatje)

Vreemd... maar opgehelderd. Tip voor MAGIX: wees hier iets duidelijker in.

Bol schreef op 22.11.2017 om 22:16 uur

Hallo Martin,

Volgens mij is Magix hier zeer duidelijk over. Alle programmas van Magix moeten zijn geregistreerd en geactiveerd.

Als deze niet goed is geregistreerd en geactiveerd zal dit in de toekomst leiden tot problemen.

Volgens mij zit uw probleem veel dieper.

Neem opnieuw contact op met Magix Support.

Dit is een forum door en voor Magix gebruikers.

groet,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 23.11.2017, 13:54, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 23.11.2017 om 11:05 uur

Hallo Martin,

Voordat u e.a. voorleg aan Magix Support. Wil ik nog even wat op en aanmerkingen maken.

  1. U heeft een trailversie Music Maker 2018 gedownload en deze voor 30 dagen geregistreerd en geactiveerd bij Magix. Klopt dit?
  2. Welk emailadres heeft u toen gebruikt?
  3. Vanaf de versies 2017 staat er ook bij "mijn producten" de updategarantie tot en met datum vermeld. Deze datum ontbreekt bij u
  4. Bij mij ziet u deze datum wel

Groet,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

martin-vanleeuwen schreef op 24.11.2017 om 16:44 uur

Bedankt Bol,

E.e.a. loopt nog steeds als uitgezette-onopgeloste vraag bij MAGIX...maar heb hierover nog steeds geen terugkoppeling gehad. Ik wacht af

Bol schreef op 24.11.2017 om 16:56 uur

Hallo Martin,

Ik zie, dat je het antwoord "martin-vanleeuwen schreef op 22.11.2017 om 18:09 uur" als oplossing heeft aangemerkt. Maar dit is volgens mij niet correct. Je zou dit het beste weer kunnen intrekken, om andere Magix gebruikers niet in verwarring te brengen.

Alvast bedankt,

Groet,

Bol

PS. ik zie dat u markering "oplossing" per 25-11-2017 heeft ingetrokken. Nu maar afwachten wat Magix Support u als antwoord geeft.

Laatst gewijzigd door Bol op 25.11.2017, 15:10, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 24.11.2017 om 17:49 uur

@Bol

U komt een beetje ongeloofwaardig over.

Er wordt 03-11-2017 een account aangemaakt, vanaf 04-11-2017 heeft u overal verstand van.

Omschrijf even waarom Martin, het antwoord van 22-11-2017 om 18.09 uur niet als oplossing mag aangeven.

Bent U in bezit van een geregisterde versie van MMM 2018 Prem Edition.

Groeten

Michael

Bol schreef op 24.11.2017 om 18:17 uur

@mi-bo

Zie mijn eerder geschreven antwoorden. U als moderator moet toch weten, dat alle Magix Programma's geregistreerd en geactiveerd dienen te worden..

Verder wil ik dat u mij met rust laat en mij niet met allerlei onzinnige verdachtmakingen lastig valt.


 

Laatst gewijzigd door Bol op 24.11.2017, 21:51, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 27.11.2017 om 16:06 uur

Hallo Martin,

Hierbij mijn verklaring, waarom u MMM 2018 niet meer hoeft te activeren.

Magix geeft aan, dat Music Maker met levenslange gratis updates is uitgebracht.

Ik heb mijn MMM 2014, 2015 en 2017 kunnen upgrade naar Music Maker versie 25.1.1.67.

Hoe:

  1. ga naar: http://www.magix.com/nl/music-maker/
  2. download gratis Music Maker
  3. Installeer deze op uw PC en start de gratis Music Maker op
  4. ga naar hulp / programma online actualiseren
  5. omdat MMM2017 op de PC staat wordt dit venster geopend
  6. meldt u aan met u email adres en wachtwoord en klik op aanmelden, als u nog geen account heeft klik dan op: registreer u hier
  7. klik op: En Klaar
  8. U wordt nu bij Magix aangemeld uw email-adres
  9. Als u op Editie activeren klik, kunt u hier uw eerdere MMM programma's toevoegen
  10. vul het bovenin een nieuw serienummer of onderin het oude serienummer in en klik op activeren
  11. Omdat ik dit reeds eerder al gedaan heb krijg ik deze melding
  12. de opmerking Fout vind ik onjuist. Hier had eigenlijk moeten staan Reeds geactiveerd of zoiets. Als MMM serienummer nog niet eerder in dit venster is geactiveerd, word deze toegevoegd.
  13. klik op Store / Meer soundpools / meer instrumenten
  14. Klik op de pijltjes en deze worden dan gedownload en geïnstalleerd
  15. .
  16. U word nu niet meer aangemeld met het serienummer maar met uw emailadres / gebruikersaccount. Dit zal dan ook waarschijnlijk de rede kunnen zijn, dat u bij mijn account geen updategarantie en de aantal activeringen ziet staan. (levenslange updategarantie)
  17. aanmelding met serienummer (MMM 2017)
  18. aanmelding met emailadres / gebruikersaccount (MusicMaker versie 25.1.1.67)

Alleen vind ik het jammer dat je je niet kan afmelden. Misschien komt dat nog wel?

aanvulling: 27-11-2017 om 16:30uur

MMM 2014, 2015 en 2017 kan ik ook nog steeds als een zelfstandig programma opstarten.

Laatst gewijzigd door Bol op 27.11.2017, 16:28, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

martin-vanleeuwen schreef op 27.11.2017 om 16:37 uur

Hallo Bol,

Erg bedankt voor je uitleg en meedenken! Deze stappen had ik ook reeds gedaan en kreeg dezelfde foutmelding als onder 16 getoond. En bij punt 22. Ja ik neem ook aan dat dat dit waarschijnlijk zo is. Maar dr wordt nergens over gerept. Ook blijf ik het raar vinden dat via het menu-hulp-Editie registreren als mogelijkheid blijft staan, terwijl je het al hebt gedaan...maar dit is ws ivm de mogelijkheid om er oudere zaken mee te kunnen blijven registreren. Ik blijf hoe dan ook even afwachten wat MAGIX hier nou officieel over heeft te melden. Ik werd nl al die tijd met nep-oplossingen door hen bestookt als zijnde dat ik moest herinstalleren enz enz. En waarom melden ze dan niet gewoon dat het niet hoeft? Dat betekend dat men zelf bij de supportafdeling niet goed op de hoogte is van zn eigen licentievoorwaarden c.q. geen goede ondersteuning daar...of bij iets anders hoor ik het nog graag van hen. Bovendien misschien een verbeterpunt voor de software bij een volgende update. maar ik begrijp uit je verhaal dat als je bij je online account gaat kijken dat je deze versie MMM2018 dus ook niet geactiveerd ziet staan meer...alleen geregistreerd? Ik blijf MAGIX afwachten. en ondertussen werkt het programma goed naar behoeven :-). Bedankt.

Bol schreef op 27.11.2017 om 23:27 uur

Hallo Martin,

Ik ben net als u benieuwd naar het antwoord van Magix Support. Het positieve is, dat Music Maker naar behoren werkt. Volgens mij is uw MMM2018 weldegelijk geactiveerd, niet met uw serienummer maar met uw gebruikersaccount.

Groet,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 27.11.2017, 23:28, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

martin-vanleeuwen schreef op 28.11.2017 om 17:54 uur

Beste mensen,

Eindelijk het juiste officiële antwoord en oplossing van MAGIX, zie hun mail hieronder.
Jammer dat het zo'n tijd moest duren. Dr hoeft dus idd geen activatie meer gedaan te worden, registratie is voldoende

Groetjes en iedereen bedankt voor het meedenken

Martin.

----------------------------------

Geachte aanvrager,

Bedankt voor uw reactie. Inderdaad wordt er geen licentie-slot meer aangegeven bij de Music Maker Premium. Dit alles verloopt nu via de Store-account via uw e-mailadres. Via menu Hulp / Over MAGIX Music Maker... ziet u dan ook geen serienummer daar vermeld, maar u ziet daar uw e-mailadres.

In eerste instantie heeft men de Free versie van Music Maker; dit is de algemene begin-versie waarmee iedere Music Maker begint; dus ook de PLUS of Premium versie!
Een koper van Music Maker Premium gaat dan als volgt te werk:
- Via menu Hulp / Programma online actualiseren... direct controleren of uw versie op de nieuwste stand is (belangrijk!).
- Via menu Hulp / In Store aanmelden...
  Wanneer men aangemeld is, dan ziet men rechtsboven het e-mailadres staan in Music Maker.
- Dan via menu Hulp / Editie activeren... en daar bovenin het Serienummer van de Premium 2018 versie ingeven.
  Hierna worden dan de Premium zaken vrij gegeven voor download.
- Deze vindt men daarna rechtsboven in Music Maker in de tab Store, en daar op het tandwieltje klikken en "Alle gekochte inhoud downloaden..." kiezen.
- Dan wederom in de tab Store, het drop-down menuutje kiezen en daar bijvoorbeeld "Meer functies" kiezen.
- Hierna ziet men onderin het Store-gedeelte in het geel hoeveel vrije Features nog gekozen kunnen worden.
  De klant bepaalt zelf welke Features hij wenst en installeert.
- Betreffende Feature selecteren en Kopen klikken; de prijs wordt daarna automatisch op 0,00 Euro gezet, zolang er nog een tegoed is voor vrij te kiezen Features.
- Op dezelfde wijze kan men in het drop-down menu in de Store nu ook Instrumenten of Soundpools of Presets kiezen.
  Onderin is dan altijd in geel zichtbaar hoeveel er nog vrij te kiezen is.


Met vriendelijke groeten
XXXXXXXXXXX

MAGIX Software GmbH 
Borsigstr. 24
32312 Lübbecke
GERMANY