Reacties

mi-bo schreef op 01.04.2022 om 08:19 uur

@c.degraav

Welkom c.degraav als MAGIX gebruiker op het MAGIX gebruikers Forum.

U heeft 3 domeinnamen,

Heeft U elke website via een aparte map gemaakt.

Bij wie heeft U de webhosting .

Met welke versie van MWD werkt U, gezien U een account heeft aangemaakt in 2013.

Om een correct en goed antwoord te kunnen verwachten op het Forum, iets meer info svp.

Vriendelijke groet

Michael (FM)

mi-bo schreef op 01.04.2022 om 10:37 uur

@c.degraav

Beste C. DeGraav.

Via publiceren komt U hier terecht

heeft U geen XARA/ MAGIX Hosting dan werkt U zo

of via MAGIX zo moet email adres worden ingegeven met wachtwoord, gaat er een mogelijkheid open om de website te zoeken om naar toe te publiceren

bij XARA zo

Sc6

Vriendelijke groet

Michael ( FM )

c.degraav schreef op 23.04.2022 om 02:41 uur

Mijn verontschuldigingen. Ik had niet in de gaten dat ik steeds moest inloggen of naar de website van het forum moest. Dacht dat ik ergens in de mail of zo een berichtje zou ontvangen.

Ik heb gekeken mi bo. Ik heb mijn eerste website bij online wereld gepubliceerd. Dat was een gratis host, maar ik weet niet of ik alle 3 websites daar kan hosten of moet ik naar xara/magix hosting.

Ik had eerst een eenvoudige website gemaakt met web designer MX op Online wereld geplaatst. Nu heb ik Web designer Premium.

Dat werkte goed, maar nu is het dan weer wennen aan de Premium versie. Ik kom daar ook nog niet goed uit.

ik zie dat er voor de premium versie een maandelijks bedrag van 10 + € moet betalen voor 8 websites.

Hoe zit dat precies of zijn het vragen voor de technische mensen van Xara?

Iedereen bedankt voor jullie reactie

Groet Hr. Cecile

mi-bo schreef op 23.04.2022 om 08:32 uur

@c.degraav

Beste Hr. Cecile.

Dank voor Uw Feedback

U haalt 2 dingen door elkaar een website en een emailadres.

U kunt voor die € 10..00 per maand 10 email account aanmaken als U een domeinnaam heeft bij MAGIX/XARA .

Met gekocht product (programma)MAGIX Webdesigner Prem 19 kunt website's bouwen .

Vriendelijke groet

Michael (FM)

PS.

Als U een domeinnaam heeft bij wie heeft U dat gehost (welke Webhosting)

c.degraav schreef op 24.04.2022 om 00:29 uur

alle 3 domeinnamen heb ik bij een Online wereld gehost.

c.degraav schreef op 24.04.2022 om 00:31 uur

ik ben momenteel niet in Nederland en heb een tijdsverschil van enkele uren waardoor het moeilijk is gelijk te reageren.

Maar ik probeer zo snel mogelijk te reageren.

Bedankt

mi-bo schreef op 24.04.2022 om 08:40 uur

@c.degraav

Beste Hr Cecile.

Dank voor Uw Feedback.

Als de hosting loopt via MAGIX Online Wereld moet het helemaal geen probleem zijn.

Dit betekend wel dat U elk jaar 3x voor de domeinnaam moet betalen, 3 x voor de Webhosting .

Als U in een map een website heeft gemaakt en deze naar Uw wens is te zien via F5 dan opslaan in de map, via bestand exporteren, daarna via bestand publiceren, op dat moment komt de mogelijkheid waar publiceren dit is dan MAGIX hier geeft U aan naar welke domeinnaam en de website wordt gepubliceerd,

Dit voorbeeld is te zien op 01.04.2022 om 10.37 uur optie: MAGIX Online Publicatie instellingen, hier emailadres +ww invullen dan komt mogelijk en de domeinnaam te zoek en activeren , een van de 3(drie) en dan publiceren.

Hele fijne tijd in het Buitenland.

Vriendelijke groet

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m met Uw naam te verbeteren

c.degraav schreef op 29.04.2022 om 14:36 uur

mi-bo

Goedemorgen

ik ben aan de slag geweest met je informatie, maar ben geen stap verder gekomen. Ik heb voor de 3 websites betaald op Magix online wereld. Ik denk dat ik zit te rommelen met de toewijzingen van de domeinnamen.

ik heb 1 website geupload, maar ik zie alleen de index pagina op het internet en de knoppen naar de verschillende pagina's werken niet

Ik heb de pagina's in een map en als ik het upload zie ik dat de bestanden wel overgezet worden, maar op het internet zie ik dat niet. Met de F5 toets is het wel inorde.

help. hoe verder.

mi-bo schreef op 29.04.2022 om 15:56 uur

@c.degraav

Beste Hr Celine,

Laten we vanaf het begin beginnen,

U heeft 3 domeinnamen geregistreerd via MAGIX

Een voorbeeld bv:

http://www.Jan.nl

en

http://www.kees.nl

en

http://www.nico.nl

Als U de website Jan goed is , gaat U naar bestand opslaan in, de exporteren, daarna publiceren , met email account en wachtwoord klik op OKe, en dan gaat een pagina open waar U jan.nl kunt vinden, klik dit aan dit is een XARA hosting maar van MAGIX is dat het zelfde, klik dan op Publiceren. dan wordt het geüpload naar de site jan.nl.

Nu gaat U kees bewerken, dit is het zelfde verhaal

en voor Nico is het ook het zelfde verhaal.

Elke keer het zelfde account en Wachtwoord invullen, want U heeft wel 3 domeinnamen maar zullen alle 3 onder de zelfde account zijn geregistreerd

De namen zijn zomaar gekozen, maar dit is een voorbeeld

Vriendelijke groet

Michael ( FM )