4k optie ontbreekt bij aanmaken nieuw project (apart activeren hoe??)

winonah schreef op 29.07.2022 om 11:35 uur

Heb het programma gedownload op mijn nieuwe Windows 11 laptop omdat oude laptop te traag was geworden.

Probleem is dat de opties 4k verdwenen zijn wanneer ik een nieuw project wil aanmaken en als ik lager neem en zeg aanpassen aan GoPro film materiaal dan krijg ik de foutmelding: hardware versnelling is gedeactiveerd.

Als ik het geluid van mijn gefilmde GoPro materiaal afspeelt dan krijg je geknetter

Als ik I stellingen van het nieuwe project NIET aanpassen aan het gefilmde materiaal krijg ik niet de foutmelding maar wel geknetter.

Kan me vaag herinneren dat ik 4k moest activeren maar was jaren geleden en kan het niet vinden.

 

 

Reacties

mi-bo schreef op 29.07.2022 om 11:49 uur

@winonah

Beste Winonah.

Niet welke versie van MVDL U heeft.

Maar zodra U MVDL opstart, wordt gevraagd wat wilt U doen, hier geeft U aan dat er met 4K gewerkt moet worden.

Krijgt U deze optie niet, misschien eens aangegeven dat U het niet wilt zien, ga dan aan de linkerzijde naar bladzijde met ezeloor, klik dit aan dan komt de optie naar voren.

Hier is het in te stellen.

(Kan geen voorbeelden geven, zit aan het strand)

Heeft U MVDL2022 ook de laptop staan met Nvidia kaart kijk op hun site Nvidia.com of er nog een update is.

Vriendelijke groet

Michael (sinds 2008 Forum Moderator )

winonah schreef op 29.07.2022 om 11:56 uur

Video deluxe MX premium heb ik. Ezel door bedoelt u zeker nieuw project aanmaken... Zat even te piekeren wat dat was haha. Heb die gewoon op altijd weergeven staan.

Als ik daar op filminstellingen klik staat bij mijn nieuw geïnstalleeerde programma de 4k optie dus niet en op mijn oude laptop wel.

Vraag is: waar en hoe kun je die 4k optie activeren?

Veel plezier op het strand trouwens.

mi-bo schreef op 29.07.2022 om 12:19 uur

@winonah

Beste Winonah.

Dank voor Uw Feedback.

Dankjewel,

Ja Ezeloor bedoelde ik mee nieuw project aanmaken.

Op Uw oude laptop zal Windows11 niet geïnstalleerd zijn

Het probleem zou kunnen zijn dat MVDL MX, niet compatibel is onder Windows11.

Kijk eens naar deze link:

https://www.magix.com/nl/support/klantenservice/#c251749

Sc6

Vriendelijke groet

Michael (sinds 2008 Forum Moderator )

Wijziging aangebracht i.v.m meer info

Bol schreef op 29.07.2022 om 12:48 uur

Beste @winonah,

Voor zover ik het weet ondersteund Video Deluxe MX premium uit 2011 toen nog geen 4k films en deze is inderdaad niet goed werkend te installeren onder W11.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 29.07.2022 om 13:06 uur

Beste @winonah,

Een aanvulling op mijn eerder gegeven antwoord.

Even VDL MX premium uit 2011 voor u geïnstalleerd onder W10. Toen ik een 4k filmbestand (mp4) op de tijdlijn zetten, werd bij mij VDL MX afsloten.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 29.07.2022, 13:34, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 29.07.2022 om 13:32 uur

Beste @winonah,

Vanaf de versies VDL 2016 en hoger kunt u 4k bestanden bewerken. Alleen kan ik u niet zeggen of VDL 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 ook goed werken onder W11.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 29.07.2022, 13:49, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

winonah schreef op 29.07.2022 om 20:41 uur

Bedankt.... Voel me zeer slim ahimsa... Heb door uw opmerking even nog een keertje gekeken en blijk mijn vorige magic geïnstalleerd te hebben die bovenaan stond met een download link... Moest op "meer" Klikken bij onderste product. Oudste staat bovenaan en nieuwste onderaan. Ben nu Magic video deluxe premium 2017 aan het installeren... 🤔😆

Bol schreef op 29.07.2022 om 22:14 uur

Beste @winonah,

Dat kan de beste overkomen. Ik had in uw andere topic's al gezien, dat u ook in het bezit bent van Video Deluxe 2016 en 2017. Het enige nadeel is, dat u nu alleen de basisversie van VDL 2017 installeert. Succes met het installeren van VDL 2017. Ik verneem wel of u de 4K bestanden goed kan afspelen en dat het geluid goed wordt weergegeven.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-