4K filmpjes die ik importeer missen de laatste minuut

Shrinath-vanPraag schreef op 24.03.2021 om 13:27 uur

Als ik een filmpje van 4K importeer zitten de laatste momenten er niet aan. Draai ik het in een ander filmprogramma af dan loopt het bestand netjes tot het einde, importeer ik het in Magix dan valt het einde weg. Een filmpje van 17 minuten is dan opeens 16 of een filmpje van 8 minuten is opeens 7,5 minuten.

Wat kan ik daaraan doen?

 

Reacties

mi-bo schreef op 24.03.2021 om 15:19 uur

@Shrinath-vanPraag

Beste Shrinath.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

De bestanden waar komen die vandaan, Mobile,drone,of camera.

Is al gekeken wat het resultaat is" frame table nieuw aanmaken."

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 24.03.2021 om 15:20 uur

@Shrinath-vanPraag

Hallo Shrinath,

Welkom op het forum door en voor Magix gebruikers. Dit forum staat geheel los van Magix Support.

Wat u zou kunnen doen, is om de Frametables opnieuw aan te laten maken. Er zijn twee manieren op dit te doen:

1.)

  • start VDL op en klik op "Y"
  • klik op tabblad Video/audio en zet een vinkje bij Frametable bij import automatisch aanmaken

Of

2.)

  • activeer alle filmfragmenten
  • ga op een filmfragment staan
  • klik op de rechtermuisknop en kies voor Frametable (nieuw) aanmaken

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 24.03.2021, 15:21, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Shrinath-vanPraag schreef op 25.03.2021 om 11:20 uur

Hoi mensen:

Dit is de camera die ik gebruik: 4 K Camcorder Video Camera WIFI 48MP IR Nachtzicht Vlogging Camera 16X Digitale Zoom Video Camcorder met Microfoon Camera Houder, Lens Hood

Merk: Cininery

De frametable truck werkt niet. filmpjes zijn ook niet sneller of langzamer. Het is net of het einde er vanaf geknipt is

mi-bo schreef op 25.03.2021 om 11:36 uur

@Shrinath-vanPraag

Beste Shrinath

Dank voor Uw Feedback,

Een vraag met welk ander montage programma gaat het wel goed ???

Over welke versie van MAGIX vdl schrijft U

Heeft U ook bij wat wilt U doen deze instellingen geactiveerd in MAGIX vdl

Sc6

M.vr.gr

Michael

mi-bo schreef op 25.03.2021 om 12:07 uur

@Shrinath-vanPraag

Beste Shrinath,

even naar deze link gekeken,

https://www.amazon.nl/Camcorder-Draaibare-Touchscreen-Microfoon-Afstandsbediening/dp/B08KXND9RQ

een aanvulling op mijn antwoord. zit er ook een installatie dvd/cd bij de camera, of is er een mogelijkheid om via internet dit te downloaden,

dan de eisen "Vereisten besturingssysteem: Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Windows 8, Mac 10.2"hier staat geen Windows 10 bij.

Als U MAGIX vdl 2021 Plus/Prem heeft dit product werkt alleen maar goed onder Windows 10

Misschien is dat het probleem

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 25.03.2021 om 14:52 uur

@Shrinath-vanPraag

Hallo Shrinath,

Ik heb even gekeken wat voor soort camera Cininery nu eigenlijk is. Voor zover ik het kan beoordelen filmt deze 4K Camera op Max. 4k 2880 x2160 (24fps). Hier zou wel eens uw probleem kunnen liggen. Standaard, staat VDL ingesteld op 25fps


Doe eens het volgende:

  • start VDL op en zet een vinkje bij Filminstellingen openen
  • Klik op Project aanmaken
  • Zet nu uw filmfragmenten op de tijdlijn
  • Probeer nog eens te exporteren als een MP4 bestand

Laat mij weten wat nu het resultaat is.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 27.03.2021 om 14:42 uur

Hallo Shrinath-vanPraag, zou het ook kunenn zijn dat jou Harde Schijf of een SD kaartje niet op NTFS is geformateerd maar op FAT, in dat geval de SD kaart die uit jou camera komt als je nieuwe filmpjes gaat opnemen op NTFS te formateren.
Mvg Kees