2022 versie

archevorm schreef op 31.08.2021 om 10:49 uur

De nieuwe update VDL 2022 is er. Wat zijn de consequenties?

Alles werkt nu goed, ik heb niks geüpdatet! De veranderingen die ik op jullie aanwijzing heb aangebracht functioneren optimaal: AVCHD surround 5.1 op SD kaartje.

Advies is nu nodig. Ik ben met films bezig en dat levert meestal behoorlijke problemen op.

Kan je hierop ingaan? Wil namelijk geen fouten maken of teleurstellingen veroorzaken.

Groet Willem

Reacties

mi-bo schreef op 31.08.2021 om 10:55 uur

@archevorm

Beste Willem.

Het programma is net uit.

Niet wetend wanneer Uw update service datum is verlopen.

Het project waar U mee bezig bent eerst afmaken.

Verder is de beslissing aan U.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael (FM sinds 2008)

archevorm schreef op 31.08.2021 om 10:57 uur

Dank je, ik vermoedde al zoiets. Groet Willem

John-Edens. schreef op 31.08.2021 om 11:25 uur

Zoals gewoonlijk weer problemen!! Zo irritant! Heb de installatie voltooid. Start het programma opnieuw, krijg ik meteen een foutmelding en kan niet verder!

Dit is de fout:
---------------------------------------------------------------------
MAGIX Video deluxe Premium  31.08.2021  11:18
----------------------------------------------------------------------
CrashDump 20210831_111854_v21.0.1.85.dmp successfully written

Fout in module "Filters.ofx" (laadadres: 0x0000000066190000) op adres 0x00000000663A4AA8 (Uitzondering 0xc0000005 "ACCESS_VIOLATION")

Processor [46]  4037MHz  4 Core(s)
Microsoft Windows NT 10.0 (Build 19043)
Used Memory: 753 MB             Max Used Memory: 753 MB
Free Virtual Memory: 28207 MB     Total Virtual Memory: 131072 GB

 Call stack:
Address   Frame
00000000663A4AA8  000000005510BAC8  0001:00213AA8 C:\Program Files\Common Files\OFX\Plugins\NewBlueFX\Filters.ofx.bundle\Contents\win64\Filters.ofx
000000003A37AE80  000000005510BAD0  0000:00000000 
00000000666B3A80  000000005510BAD8  0003:00042A80 C:\Program Files\Common Files\OFX\Plugins\NewBlueFX\Filters.ofx.bundle\Contents\win64\Filters.ofx
000000005510BC70  000000005510BAE0  0000:00000000 

 

John-Edens. schreef op 31.08.2021 om 11:50 uur

@mi-bo

Kan je er iets mee? Net gekregen na de installatie van 2022. Kan het programma niet meer gebruiken.

archevorm schreef op 31.08.2021 om 11:53 uur

Ik kan daar niks mee. Ik wil met het programma verder op een goed functionerende manier

John-Edens. schreef op 31.08.2021 om 12:02 uur

@archevorm mijn screenshot was gericht naar @mi-bo. Het is dus een foutmelding die het programma al geeft. Het is echt onvoorstelbaar hoe vaak Magix foutmeldingen doet bij iedere installatie. Nog nooit meegemaakt dat het foutloos gaat.

mi-bo schreef op 31.08.2021 om 12:06 uur

@John-Edens.

Beste John.

Hellas ik hier niets mee.

een ticket aanmaken naar

https://www.magix.info/nl/support/artikel/hoe-neem-ik-contact-op-met-de-technische-support--1513/

En dit hun toesturen,zij kunnen via een systeemcheck kijken wat er aan de hand is.

Gisteren MVDL 2022 geïnstalleerd zoals in mededeling is weer gegeven.

https://www.magix.info/nl/forum/30-08-2021-is-mvdl-2022-uitgekomen--1281580/

En alles werkt perfect.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael (FM sinds 2008)

 

Wijziging aangebracht i.v.m met toevoeging link van mededeling

John-Edens. schreef op 31.08.2021 om 12:21 uur

@mi-bo  bedankt voor je reactie. En goede bruikbare links om support te vinden. Heb de vraag doorgezet naar support.
Jou tweede link hoe je het kunt installeren wijkt af van de mijne. Ik opende het programma en kreeg de melding om te installeren. Dus daar heb ik op geklikt en de procedure gevolgd. Ik ga er toch van uit dat het op die manier goed moet gaan? Dus ik vraag me af waarom jou een andere procedure beschrijft?

Nou ging 2021 ook niet zomaar goed. Moest toen ook alles eerst verwijderen om 2021 goed erop te krijgen. En gaf toch allerlei fouten aan destijds. Het programma deed het verder en kon er verder mee werken met wat ik wilde zonder allerlei filters enz.

Maar wat dit nu weer is, snap ik geen bal van. Als ik het pad volg van de foutcode kom ik uiteindelijk wel bij een bestand, maar geen idee wat er mee moet gebeuren. Of dit verwijderd moet worden of niet? Dus ik wacht wel wat ze bij Magix zeggen. Al moet ik waarschijnlijk nu weer enkele dagen wachten voor er bericht gaat komen.

Want daar zijn ze niet snel mee.

Ook is er "Opera Browser" mee geinstalleerd. Dit wil ik niet op mijn pc. Is dit nog eraf te halen?

 

Bol schreef op 31.08.2021 om 12:36 uur

@John-Edens.

Hallo John,

Ik heb uw vragen en antwoorden gelezen. Echter, uw vraag c.q.probleemstelling heeft niets te maken met de Topic van @archevorm (Willem). Wilt u zo vriendelijk zijn om in het vervolg een eigen topic aan te maken. Zo houden wij het forum overzichtelijk en schoon.

Hoe u een topic kunt aanmaken zie dan deze link: https://www.magix.info/nl/forum/hoe-maak-ik-een-nieuw-bijdrage-topic-aan--1267484/

Alvast bedankt voor u medewerking.

Met vriendelijk groet, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 31.08.2021 om 12:39 uur

@John-Edens.

Beste John,

er zijn vele wegen die leiden/lijden naar Rome

Zoals in de mededeling staat, was/is mijn goede resultaat.

Ik kon namelijk nergens gratis download vinden maar in productfinder wel en de gratis download geinstalleerd, MVDL 2021 Prem werd na goed keuring overschreven , en na registreren met serienummer dat niet was verlopen, geregistreerd

Op mijn Pc stond MVDL 2021 Prem, en de mededeling link is voor MVDL 2022 en het staat netjes geinstalleerd en werkend zonder problemen op de Pc, alle functies werken

Opera browser kunt U verwijderen , via Configuratiescherm, programma's en onderdelen

Sc6

M.vr.gr

Michael

John-Edens. schreef op 31.08.2021 om 13:19 uur

@Bol  het onderwerp was versie 2022 van VDL. Hij begon zijn vraag, betoog met " De nieuwe update VDL 2022 is er. Wat zijn de consequenties? "

Vandaar dat ik van mening was dat dit hetzelfde was, aangezien mijn reactie ook met deze update te maken heeft. Vond het juist onoverzichtelijk om een nieuwe topic te starten die naar mijn inzicht leek op deze topic " namelijk een mogelijk probleem bij het installeren van 2022" en daarmee weer een onnodige topic aan te maken waardoor vragen zouden overlappen en dit meer werk is voor hen die altijd geduldig antwoorden. Dus vandaar dat ik hier reageerde omdat ik dacht dat het om hetzelfde onderwerp ging.

Bol schreef op 31.08.2021 om 13:43 uur

@John-Edens.

Hallo John,

Ik begrijp uw beredenering. Maar de meeste vragen gaan op dit moment over VDL 2022. Voor zover ik even snel uw foutmelding heb geanalyseerd, zie ik dat het bij u zou gaan om een NewBleu plug-inn. Ik ga dit straks op mijn gemak bekijken.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 31.08.2021, 13:45, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 31.08.2021 om 13:51 uur

@John-Edens.

Hallo John,

Een aanvulling op mij eerder gegeven antwoorden.

Dit is u werkelijke probleem: Files\OFX\Plugins\NewBlueFX\Filters.ofx.bundle\Contents\win64\Filters.ofx.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

John-Edens. schreef op 31.08.2021 om 13:51 uur

@Bol  dat zou zomaar kunnen. Ik heb er werkelijk geen verstand van. Het enige wat ik weet is dat dit probleem zich voor deed nadat ik de 2022 opnieuw had herstart.
Als ik iets zou moeten verwijderen of iets dergelijk, is dat prima, maar wat het is weet ik niet. Ik kan wel het bestand vinden in de D schijf. Al die extra filters hoeven van mij er verder niet op. Ik wil de basis hebben en dat is voldoende.

John-Edens. schreef op 31.08.2021 om 13:59 uur

@Bol klopt inderdaad dat Files\OFX\Plugins\NewBlueFX\Filters.ofx.bundle\Contents\win64\Filters.ofx. mijn probleem is. Alleen kan ik er niets mee. Geen idee hoe ik dit op moet lossen. Als ik al die pads af ga, kom ik wel bij de uiteindelijke bestand Filters.ofx Maar ja.... En dan? Geen idee. Moet die verwijderd worden, moet die vervangen worden?

Bol schreef op 31.08.2021 om 14:29 uur

@John-Edens.

Hallo John,

Wat u zou kunnen proberen is het volgende:

  • start VDL 2022 op
  • ga naar: Effecten / Extra effecten / NewBlue Filters 5 ultimate en klik op Download
  • Nu wordt het als het goed is deze opnieuw geinstalleerd.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 31.08.2021, 14:30, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 31.08.2021 om 14:37 uur

@John-Edens.

Hallo John,

Hier nog een aanvulling.

Vergeet niet op scannen klikken.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

John-Edens. schreef op 31.08.2021 om 15:16 uur

@Bol ik heb het programma gestart. Gelijk kreeg ik weer mijn foutmelding. Maar ik kon wel bij de effecten aanklikken bij de NewBlue Filters 5. Ik heb eerst op scannen geklikt. Maar dit bleef zo lang scannen dat die naar mijn mening bleef hangen. Heb het daarna geforceerd gestopt. En weer opnieuw opgestart het programma.

Meteen weer de foutmelding. Toen heb ik het scannen gelaten en meteen op downloaden gedaan zoals jij liet zien. Dat deed die wel. Maar halverwege kreeg ik wel een foutmelding.

 

ik heb op annuleren geklikt en het leek dat die het downloaden compleet maakte. Hij opende een newblue scherm waar ik moest inloggen. Dit heb ik verder gedaan. Daar kreeg ik een scherm te zien waar ik denk ik, bepaalde producten heb gekocht of heb geinstalleerd. De "Filters 5 Ultimate " had die naar zijn zeggen geïnstalleerd.

De " Video Essentials III " en de " Video Essentials IV " stonden nog open om te installeren voor windows. Weet niet of ik dit nu wel of niet moet doen.

Dit heb ik nu nog niet gedaan.

Ik heb nu enkel het programma opnieuw afgesloten en opgestart en de allereerste pop-up met foutmelding heb ik niet meer gekregen!

Het lijkt of die nu weer normaal doet. Alleen weet ik niet en twijfel ik of ik de Essentials moet downloaden. En zo ja, welke versie of allerbei? Want als ik de functionaliteit van Magix zelf al kan gebruiken, die standaard staan op de programma, ben ik al content mee.

 

Bol schreef op 31.08.2021 om 15:38 uur

@John-Edens.

Hallo John,

Als u niet van plan bent om NewBlue Filters 5 te gebruiken, dan kunt u deze van uw PC verwijderen.

Doe dan het volgende:

  • ga naar: Alle Instellingen / Apps / Apps onderdelen (Windows)
  • zoek nu naar: NewBlue Filters Ultimate
  • klik op verwijderen
  • Start daarna VDL 2022 weer eens op en kijk of nu de foutmelding nu wegblijft!

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 31.08.2021, 15:40, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Dawnley schreef op 02.09.2021 om 16:15 uur

Hoi Willem, je was me voor met je vraag. Ook ik durf de updates niet zomaar meer te installeren, omdat het me vaak meer ellende bracht dan goeds. Ik blijf deze draad dan ook met interesse volgen.

Kees-Haremaker schreef op 03.09.2021 om 00:40 uur

Hallo John-Edens, heb je al gekeken naar de versnelling i.v.m. je videokaart in je computer, ga daarvoor naar toetsaanslag 'Y' en dan zie je een window met tabbladen en dan kies je voor tab Apparaat opties

Als de drie instellingen jou videokaart laten zien, en jou videokaart heeft geen interne processor dan kan je alle drie instellen op CPU zetten, en dan gebruikt het programma de processor van de computer en je fout melding is verdwenen.
Mvg Kees