Reacties

RiViS schreef op 24.04.2016 om 19:28 uur

Ja dat kan.

Als je ook wilt weten hoe dat moet, moet je even precies aangeven over welk programma de vraag gaat.

groet,

Rijk

dubianthus schreef op 25.04.2016 om 12:31 uur

Het gaat om Foto Premium 9

Kunt u mij misschien ook het verschil vertellen tussen de Premium 9 en Foto Story 2016 De Luxe?

Vriendelijke goroet en vast heel er dank voor uw hulp!

Hetty

RiViS schreef op 25.04.2016 om 13:57 uur

Hallo Hetty,

Foto Premium is een pakket dat bestaat uit 2 hoofdprogramma's: Een voor fotobewerking (met de naam Photo&Graphic Designer, of zo iets) en een voor presentatie (met de naam Fotostory of Foto op DVD of iets dergelijks). Het pakket Foto  Premium 9 lijkt me al enige jaren oud en je kunt zelf het beste zien welke 2 programma's er deel van uit maken.

De nieuwste versie is Foto Premium 2016, die bestaat uit Photo & Graphic Designer 11 en Fotostory 2016 deLuxe. Beide zijn ook afzonderlijk te koop maar dan samen een stuk duurder.

Detail informatie vind je hier: http://www.magix.com/nl/foto-premium/detail/   dan kun je zelf een vergelijking maken met de programma's die je al hebt.

Terugkomend op je eerste vraag: In jouw presentatieprogramma (dat ws Foto op DVD heet of iets wat er op lijkt) kun je de 2 slideshows in één project opnemen (via Bestand/openen) en die dan samen op dvd branden.

groet,

Rijk

dubianthus schreef op 28.04.2016 om 13:26 uur

Dank je wel Rijk!

Ik ga 2 shows op 1 DVD zetten, moet lukken met jou uitleg. Fijn dat je me hebt willen helpen.

Groetjes Hetty

dubianthus schreef op 02.05.2016 om 17:52 uur

Hoi Rijk,

Wanneer ik het doe zoals ji omschrijft dan kan ik maar 1 project branden.

Ik heb 1 project geopend en wanneer ik de volgende wil openen omdat ik er 2 achter elkaar wil branden gaat dat niet. Zodra ik de 2e open gaat de 1e weer weg.

Wellicht doe ik iets verkeerd maar ik heb geen idee wat.

Wil je me nog een keer bijstaan?

Dank je wel en groetjes,

RiViS schreef op 02.05.2016 om 18:10 uur

Natuurlijk wil ik je nog een keer bijstaan Hetty, althans ik zal het proberen...

De moeilijkheid is een beetje dat ik a) niet weet welk presentatieprogramma je hebt en b) het waarschijnlijk een oud programma is dat ik niet meer op mijn PC heb staan. 

Daarom eerst maar een vraag: Als je het tweede project wilt openen, krijg je dan wel/niet de vraag wat je er mee wilt doen: toevoegen aan huidig project? of: huidige project sluiten? Kies dan voor toevoegen.

Nog even dit: Een project is het geheel van slideshows, muziek, foto's, filmpjes etc etc, wat je op een dvd wilt branden. Een project kan meerdere slideshows bevatten.

Een slideshow bestaat uit een aantal foto's, evt filmpjes, met titels en evt muziek toegevoegd.

In jouw geval moet je dus proberen om het tweede "project" als slideshow toe te voegen aan het bestaande project.

groet,

Rijk

dubianthus schreef op 04.05.2016 om 11:02 uur

Hoi Rijk,

Ik denk dat het zo moet lukken en ik ga het nog een keer proberen

Het zal even opzich laten wachten want ik heb net de Fotostory 2016 De Luxe besteld en ga verder daarmee werken. Hoop dat deze snel binnen komt.

De 2e slideshow moet ik nog maken dus.....

Super dank voor je duidelijk uitleg!

Groejtes, Hetty

dubianthus schreef op 09.05.2016 om 12:23 uur

Hoi Rob,

Ik gebruik nog steeds foto's op Cd 9. Wanneer ik een 2e slideshow toevoeg om te branden is de eerste weg.

Moet dit wel kunnen in Fotostory 2016?

Ik heb het programma nog steeds niet binnen. (heb het pakket besteld)

Groetjes,

Hetty

dubianthus schreef op 09.05.2016 om 12:23 uur

Hoi Rob,

Ik gebruik nog steeds foto's op Cd 9. Wanneer ik een 2e slideshow toevoeg om te branden is de eerste weg.

Moet dit wel kunnen in Fotostory 2016?

Ik heb het programma nog steeds niet binnen. (heb het pakket besteld)

Groetjes,

Hetty

dubianthus schreef op 09.05.2016 om 12:24 uur

Rob moet natuurlijk Rijk zijn! SORRY!!

dubianthus schreef op 09.05.2016 om 19:00 uur

Hoi Rijk,

Wanneer ik nu in Fotostory 2016 een slide bij een bestaande toevoeg dan komt dit niet achter elkaar.

Ik kies voor toevoegen maar dan komt het dus niet achter het bestaande project, maar er naast.

Lukt me dus nog niet om 2 shows op 1 Dvd te branden. heb je nog een tip voor me alsjeblieft?

mi-bo schreef op 09.05.2016 om 19:06 uur

Hallo Hetty

, na alle goede antwoorden van Rijk, een aanvulling, als een slideshow klaar is exporteer je deze  via  bestand exporteren, dan video als magix video dan kijk je even in welke map je dit wil zetten en wordt er een extensie met mxv van gemaakt, dan de volgende slideshow maken en het zelfde doen. programma opnieuw opstarten, de map openen met de mxv bestanden, deze samen naar de tijdlijn slepen, en kan het samen op een dvd gezet worden.

gr

Michael

dubianthus schreef op 09.05.2016 om 21:38 uur

Hoi Michael,

Hartelijk dank voor je uitleg, ik denk dat het zo moet gaan lukken.

Ik ga het morgen proberen.

Fijne avond en groetjes,

Hetty

dubianthus schreef op 18.05.2016 om 12:52 uur

Bij het exporteren loopt het hele programma vast.

dubianthus schreef op 20.05.2016 om 13:44 uur

Via knippen en plakken heb ik de 2 slideshows achter elkaar kunnen zetten.

Nu na het branden krijg ik in mijn dvd speler te volgende melding: Dvd gefinaliseerd.

Kan iemand mij vertellen wat ik hier mee moet doen zodat ik wel de slideshows kan bekijken?

mi-bo schreef op 20.05.2016 om 14:23 uur

Hallo Hetty,
finaliseren betekend dat er een RW dvd wordt gebruikt en geen gewone dvd, op de Pc is het nu wel te bekijken, dus als het buiten de Pc moet worden bekeken, in een videoplayer dan moet het een gefinaliseerd worden
gr
Michael

dubianthus schreef op 20.05.2016 om 15:51 uur

Hi Michael,

Suiper fijn en dank je wel dat je reageert!

Kun je mij ook vertellen hoe ik dat finaliseren doe?

Ik brand altijd eerst op een RW dvd, dan kijk ik deze in de dvd speler en als de gemaakte slideshow dan goed wordt weergegeven dan pak ik een gewone CD en kopieer dan de rw Dvd naar de CD.
Heb deze meldig nog noit eerder gehad.

Gr. Hetty

mi-bo schreef op 20.05.2016 om 17:37 uur

Hallo Hetty,

finaliseren dat wordt aangegeven.

Waarom vanaf een RW branden en niet gewoon weer naar het programma gaan en dan op een cd /dvd branden, iets langer werk maar voorkomt fouten

gr

Michael

dubianthus schreef op 21.05.2016 om 12:26 uur

Hi Michael,

Het finialiseren wordt niet aangegeven maar ik heb wel een oplossing gevonden.

Ik kijk altijd eerst een gemaakte show via de TV, daar zie ik fouten beter. Wanneer het 100% is goed brand ik het op een Dvd. Wel iets meer werk maar zo verpruts ik minder Dvd's.

Moet er nu 25 gaan branden

Fijn weekend en dank je wel voor je support!!

Gr. Hetty