Foto Premium is een pakket dat bestaat uit 2 hoofdprogramma's: Een voor fotobewerking (met de naam Photo&Graphic Designer, of zo iets) en een voor presentatie (met de naam Fotostory of Foto op DVD of iets dergelijks). Het pakket Foto Premium 9 lijkt me al enige jaren oud en je kunt zelf het beste zien welke 2 programma's er deel van uit maken.
De nieuwste versie is Foto Premium 2016, die bestaat uit Photo & Graphic Designer 11 en Fotostory 2016 deLuxe. Beide zijn ook afzonderlijk te koop maar dan samen een stuk duurder.
Terugkomend op je eerste vraag: In jouw presentatieprogramma (dat ws Foto op DVD heet of iets wat er op lijkt) kun je de 2 slideshows in één project opnemen (via Bestand/openen) en die dan samen op dvd branden.
Wanneer ik het doe zoals ji omschrijft dan kan ik maar 1 project branden.
Ik heb 1 project geopend en wanneer ik de volgende wil openen omdat ik er 2 achter elkaar wil branden gaat dat niet. Zodra ik de 2e open gaat de 1e weer weg.
Wellicht doe ik iets verkeerd maar ik heb geen idee wat.
Natuurlijk wil ik je nog een keer bijstaan Hetty, althans ik zal het proberen...
De moeilijkheid is een beetje dat ik a) niet weet welk presentatieprogramma je hebt en b) het waarschijnlijk een oud programma is dat ik niet meer op mijn PC heb staan.
Daarom eerst maar een vraag: Als je het tweede project wilt openen, krijg je dan wel/niet de vraag wat je er mee wilt doen: toevoegen aan huidig project? of: huidige project sluiten? Kies dan voor toevoegen.
Nog even dit: Een project is het geheel van slideshows, muziek, foto's, filmpjes etc etc, wat je op een dvd wilt branden. Een project kan meerdere slideshows bevatten.
Een slideshow bestaat uit een aantal foto's, evt filmpjes, met titels en evt muziek toegevoegd.
In jouw geval moet je dus proberen om het tweede "project" als slideshow toe te voegen aan het bestaande project.
, na alle goede antwoorden van Rijk, een aanvulling, als een slideshow klaar is exporteer je deze via bestand exporteren, dan video als magix video dan kijk je even in welke map je dit wil zetten en wordt er een extensie met mxv van gemaakt, dan de volgende slideshow maken en het zelfde doen. programma opnieuw opstarten, de map openen met de mxv bestanden, deze samen naar de tijdlijn slepen, en kan het samen op een dvd gezet worden.
Hallo Hetty,
finaliseren betekend dat er een RW dvd wordt gebruikt en geen gewone dvd, op de Pc is het nu wel te bekijken, dus als het buiten de Pc moet worden bekeken, in een videoplayer dan moet het een gefinaliseerd worden
gr
Michael
Kun je mij ook vertellen hoe ik dat finaliseren doe?
Ik brand altijd eerst op een RW dvd, dan kijk ik deze in de dvd speler en als de gemaakte slideshow dan goed wordt weergegeven dan pak ik een gewone CD en kopieer dan de rw Dvd naar de CD.
Heb deze meldig nog noit eerder gehad.
Het finialiseren wordt niet aangegeven maar ik heb wel een oplossing gevonden.
Ik kijk altijd eerst een gemaakte show via de TV, daar zie ik fouten beter. Wanneer het 100% is goed brand ik het op een Dvd. Wel iets meer werk maar zo verpruts ik minder Dvd's.