1 GB verloren schijfruimte door Magix Music Maker 2014 op de PC.

Jan.Kerstens schreef op 07.03.2014 om 01:29 uur

Bij het zoeken naar de meest geschikte plaats om een nieuwe VST te plaatsen voor MMM 2014 Premium viel mij op dat 2 mappen wel héél erg op elkaar geleken. Met name de volgende mappen zijn (quasi) volledig aan elkaar gelijk en laten zo bijna 1GB aan schijfruimte bij mij verloren gaan:

C:\ProgramData\MAGIX\Music Maker 2014 Premium\
C:\Users\All Users\MAGIX\Music Maker 2014 Premium\

Da's 1 miljard zuurbetaalde bytes. (plus 2 backups en we zitten aan 3 miljard extrazuurbetaalde bytes)

De vragen:
- Is dat echt nodig
- Wat is de meest geschikte plaats om extra VST's te plaatsen; er van uit gaande dat ik de zaken graag ordelijk houd op mijn schijf en ze niet eender waar wil deponeren?
- Heeft iemand anders dit probleem ook?

Thanks & Greetz

 

(Medion AMD X8 W7)

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 07.03.2014 om 11:21 uur

Hallo Jan,

Het klopt dat er meerdere mappen worden aangemaakt met de zelfde naam.

C:\ProgramData\MAGIX\Music Maker 2014 Premium\  -  Daar staan onderdelen die het Magix programma gebruikt voor een goede werking.

C:\Users\All Users\MAGIX\Music Maker 2014 Premium\ - Daar slaat Magix je gevens op van je projecten die je aan het maken bent.

Ik raad u aan om niet met deze mappen te gaan knoeien. daar u de werking van het programma verstoord. Daarom is de map ProgramData ook een verborgen map.

Druk op de sneltoets " P " en u kunt hier aangeven waar Magix uw projecten moet opslaan. Zie foto.

Succes met de veelzijdige programma's van Magix

Rob

PS. wat is tegenwoordig 1gb?